Akcja #ZnamTeNumery: Uświadamianie zagrożeń związanych z AI wśród seniorów


Rozpoczęła się kolejna odsłona ogólnopolskiej kampanii społecznej #ZnamTeNumery, mającej na celu edukację seniorów w zakresie zagrożeń związanych z oszustwami internetowymi. Kampania jest inicjatywą Komendy Głównej Policji oraz partnerów, w tym Telewizji Puls i Fundacji Telewizji Puls „Pod Dębem”. W nowym etapie akcji wykorzystano sztuczną inteligencję, aby w nietypowy sposób przedstawić metody działania oszustów i zwiększyć świadomość na ten temat.

W ramach kampanii #ZnamTeNumery prowadzona jest akcja „Emerytura na maxa”, podzielona na dwa etapy. Aż do 20 listopada użytkownicy mogli zapoznać się z przykładowym oszustwem, które ilustrowało, jak działają przestępcy. Po odwiedzeniu dedykowanej strony internetowej, seniorzy otrzymali informacje, które pomagają unikać podobnych sytuacji w przyszłości.

Od 20 listopada rusza drugi etap kampanii, który będzie obejmował emisję spotów oraz materiałów graficznych, które mają na celu dalsze informowanie o technikach wykorzystywanych przez oszustów. Policja zaangażuje się w działania edukacyjne, skierowane bezpośrednio do osób starszych, które są głównym celem tego typu przestępstw. Kampania #ZnamTeNumery zyskuje na popularności, a jej partnerami są m.in. Poczta Polska i Radio Pogoda, które organizują spotkania z ekspertami oraz niniejsze działania trwają do końca roku.

Źródło: Policja Łomża


Oceń: Akcja #ZnamTeNumery: Uświadamianie zagrożeń związanych z AI wśród seniorów

Średnia ocena:4.8 Liczba ocen:23


Zobacz Także